megnéztük a Transz című – mi is ez? film? – filmet.

Rögvest azután, hogy befejeztük, leugrottam a boltba. Körülbelül úgy nézhettem ki séta közben, mint aki a fejében egy szörnyen nehéz matematikai egyenletet old meg. Valószínűleg ez az év egyik legjobb filmje, annak ellenére, hogy undorító, bizarr, degenerált agyszülemény, szürreális – és életemben nem produkáltam még ilyen arckifejezéseket filmnézés alatt. Az első félórát kajáltam, éreztem, hogy meg fognak venni kilóra. Aztán ahogy egyre kevésbé alakultak úgy az események, ahogy az logikus lett volna, kizökkentettek a komfortzónámból, és fogtam a fejem, hogy mi ez a baromság.

Nem bántam volna, ha keményen cenzúra alá vetik a filmet. (Ó, DVD-megjelenés idején jönni fognak majd az extra rendezői változatok extra nunival, így szép az élet.) Na, a lényeg, hogy mindezek ellenére (azt hiszem,) tetszett! Gyönyörű ez a film valahol, egy bizonyos ponton Jay Gatsby és Daisy szerelmére asszociáltam, mert az is varázslatos, csak ennél jobban. Kiemelném, hogy mennyire lenyűgöző alakítást nyújtott James McAvoy, de mindenki sokat tett le az asztalra, bámulatosak voltak. És Danny, le a kalappal, mint mindig, milliószor jobb, mint a Ryan Gosling-féle Stay, ami hasonlót akart sugallni, csak nem jött össze.

Annak ellenére, hogy mindent megértettem, olyan, mintha valami kaotikus űr keletkezett volna bennem, még ha irracionális is, egyszerre a kettő. Mintha egy öntudatlan idegen lennék a világban. Brutális film. Nem pontozom, mert még nem tudom, hogy. Alapjában véve tízes, ha elfogadjuk az elfogadhatatlan dolgokat, de nem tudom. Pihentetem még. Azért itt kritikálok, mert a Starity nálam egész nap nem működik.

És ezzel megvannak az idei (eddigi) legjobb filmek:

  1. Star Trek: Into Darkness
  2. Trance
  3. Place Beyond the Pines

Vélemény, hozzászólás?

Archívum

2013. július
h k s c p s v
« jún   aug »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031